Slavljenje in čaščenje najsvetlejšega

Katekizem katoliške Cerkve je poleg izročila, ki predstavlja življenje Cerkve, in Svetega pisma izjemno pomemben vir za utrjevanje naše vere. Po drugem vatikanskem koncilu se je pojavila želja po pripravi celovitega priročnika, ki bi predstavil celotno katoliško vero. Rezultat tega prizadevanja je Katekizem katoliške Cerkve, ki je danes nepogrešljiv pripomoček za življenje v veri.

Blaženi papež Janez Pavel II. je Katekizem objavil 11. oktobra 1992, ob trideseti obletnici začetka drugega vatikanskega koncila, v štirinajstem letu svojega papeževanja.

Katekizem katoliške Cerkve pravi:

Slavljenje izraža osnovno gibanje krščanske molitve: gre za srečanje med Bogom in človekom, kjer božji darovi in človekovo sprejemanje kličejo drug po drugem in se zedinijo. Molitev slavljenja je človekov odgovor na božje darove – ker Bog blagoslavlja, se človekovo srce odziva s slavo njemu, ki je vir vsakega blagoslova.

Dve temeljni obliki izražata to gibanje: v prvi molitev, nošena po Svetem Duhu, po Kristusu vztrajno narašča k Očetu, ko ga hvalimo, ker nas je blagoslovil. V drugi obliki ponižno prosimo za milost Svetega Duha, ki nam po Kristusu prihaja od Očeta – tedaj nas Bog blagoslavlja.

Čaščenje (adoracija) je prva drža in osnovno razpoloženje človeka, ki pred svojim Stvarnikom priznava, da je bil ustvarjen iz Njegove roke. Adoracija poveličuje veličino Gospoda, ki nas je ustvaril (prim. Ps 95,1-6), in moč Odrešenika, ki nas osvobaja zla. V adoraciji se duh skloni pred “kraljem veličastva” (Ps 24,9-10) in v svetem spoštovanju molči pred “vedno večjim” Bogom, kot je zapisal sv. Avguštin (Psal. 62,16). Češčenje trikrat svetega in nadvse ljubečega Boga človeka napolni s ponižnostjo ter mu daje trdno zaupanje v njegove prošnje.

Scroll to Top